Ei paluuta entiseen?

Teetin ensimmäisen kyselyn liittyen yksilölliseen etenemiseen. Tulos oli rohkaiseva ja sen perusteella paluuta entiseen ei enää ole. Google Classroom sähköisenä oppimisympäristönä koettiin helpoksi ja selkeäksi. Tarkempaa analyysiä luvassa myöhemmin, mutta tässä tulokset:

Kysely on tehty Googlen lomakkeella anonyymisti ja koostui seuraavista kysymyksistä:

  • Sopiiko omaan tahtiin oppiminen sinulle?
    • Ei sovi.
    • Sopii melko hyvin.
    • Sopii hyvin.
    • Sopii oikein hyvin.
  • Perustele edellisen kohdan vastauksesi.
  • Mitä hyvää yksilöllisessä oppimisessa on?
  • Mitä huonoa yksilöllisessä oppimisessa on?
  • Haluatko jatkossakin oppia omaa tahtia?
    • Kyllä
    • Ei
  • Haluatko jatkossakin oppia ryhmissä tai pareittain?
    • Kyllä
    • Ei
  • Haluaisitko, että opettaja luennoitsisi enemmän ja kaikki oppilaat tekisivät samat tehtävät samassa tahdissa?
    • Kyllä
    • Ei
  • Mitä mieltä olet Google Classroomista oppimisympäristönä?
    • Tosi hyvä
    • Melko hyvä
    • Ihan ok
    • Ei kovin hyvä
    • Huono
  • Perustele edellisen kohdan vastauksesi.
  • Miten opetusvideoiden avulla oppiminen sopii sinulle?
    • Ei sovi.
    • Sopii melko hyvin.
    • Sopii hyvin.
    • Sopii oikein hyvin.
  • Perustele edellisen kohdan vastauksesi.
  • Minkä arvosanan antaisit omaan tahtiin etenemisen idealle?
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10

Koonti kyselystä (n=16)

1. Sopiiko omaan tahtiin oppiminen sinulle?

Sopiiko omaan tahtiin oppiminen sinulle

Ei sovi. 1 6 %
Sopii melko hyvin. 0 0 %
Sopii hyvin. 6 38 %
Sopii oikein hyvin. 9 56 %

Perustelut:

  • Sopii se on hyvä kun pystyy tehdä omassa tahdissa
  • Ei tarvitse odottaa muita eikä mennä liian nopeasti jos ei älyä asiaa.
  • Jukan tekemät opetusvideon ovat helpottaneet opiskelua,koska videoita voi katsoa aina uudestaan ja uudestaan.Tarvittaessa Jukka auttaa tehtävissä 🙂 Ja Jukka on enemmän läsnä tunnilla.
  • Se on kivempaa ku voi mennä oman tahdin mukaa jos ei osaa jotain niin hyvinku muut
  • on mukava tehdä rauhassa ja ilman paineita jälkeenjäämisestä tai läksyistä
  • Koska ei tarvitse välitää siitä että onko läksyt nyt varmasti tehty yms yms. Eli ei tarvii stressaa läksyist.
  • Koska ei tartte koko ajan kiirehtiä
  • Koska jos muut menee liian nopeasti niin ei tarvitsisi tehdä nopeasti ja huolimattomasti
  • No, jos joku tekee esim. Hitaasti tehtäviä.
  • Se on paljon nopeampaa. Ja minulle se on paljon kivempaa.
  • Tykkään siitä että ei aina tervitse odottaa niitä jotka ovat hitaampia.
  • iha jees tehä tällee
  • Ei tarvii aina mennä yhtä nopeasti tai hitaasti kuin muut
  • Kun työskentelee omaan tahtiin ei tarvitse mennä liian nopeasti tai odotta jotain muuta
  • Mä pystyn oppimaansa paremmin
  • Koska mä tykkään enemmän normi opetuksesta

2. Mitä hyvää yksilöllisessä oppimisessa on?

  • Se on kivempaa ku voi mennä oman tahdin mukaa jos ei osaa jotain niin hyvinku muut ja jukan videot
  • ei kukaan pääse häiritsemään
  • Opin silloin paremmin koska kukaan ei häiritse.
  • Se on kivaa
  • Ei tarvitse hätäillä jos muut menevät edellä
  • -Enemmän aikaa. -Varma oppiminen
  • Ei ole häiriötekijöitä
  • Ei tule muista jälkeenjäämisen ahdistusta
  • Työ rauha on parempi asiat oppii nopeammin.
  • On työrauha eikä kellään jää tuntitehtävät kesken.
  • Tulee vastuullisempi olo ja sitä kautta ahkerampi työrytmi
  • Voi tehdä tehtäviä kaverin veiressä
  • Sillon oppii omaa vauhtia
  • Se että saa tehdä kaikki vaikka kotona
  • Se että voi opiskella itse. Ja jos tulee ongelma niin. Voi kysyä opettajalta apua.
  • Jos itse oppii jonkun asian nopeammin kuin miut niin ei tarvitse jäädä odottamaan muita

3. Mitä huonoa yksilöllisessä oppimisessa on?

  • ei mun mielest mitään
  • Ei välttämättä muista pyytää apua.
  • Välillä ei jaksa keskittyä ja tekee jotain muuta mitä ei välttämättä pitäis
  • Jos huijaa eikä tee ollenkaan niin se on turhaa se meinaa näkyy myöhemmin
  • En ole löytänyt mitään huonoa.
  • On pelejä jota voi pelata lähistöllä vaika se on ihan hyvä 😀
  • Ettei opi niin hyvin kun opettaja opettaa
  • Ei mitään
  • Jos ei tajuu jotain, niin on vaikeampi kysyä apua.
  • Porukka puhuu välillä aika paljon
  • Kaikki eivät ymmärrä välttämättä laskuja.
  • Ei aina ymmärrä jokaista tehtävää, mutta ope auttaa kyllä yleensä.
  • En tiedä. Ehkä ettei saa tehdä kamun kanssa kun toinen pidemmällä
  • Sillon yleensä kaikki puhuu kavereille
  • En keksi mitään
  • Vertailu kuka on pisimmällä

4. Haluatko jatkossakin oppia omaa tahtia?

haluatko jatkossakin oppia omaa tahtia

Kyllä 15 94 %
Ei 1 6 %

5. Haluatko jatkossakin oppia ryhmissä tai pareittain?

haluatko jatkossakin oppia ryhmissä tai pareittain

Kyllä 14 88 %
Ei 2 13 %

6. Haluatko, että opettaja luennoitsisi enemmän ja kaikki oppilaat tekisivät samat tehtävät samassa tahdissa?

haluaisitko, että opettaja luennoitsisi

Kyllä 1 6 %
Ei 15 94 %

7. Mitä mieltä olet Google Classroomista oppimisympäristönä?

google classroom

 

Tosi hyvä 8 50 %
Melko hyvä 6 38 %
Ihan ok 2 13 %
Ei kovin hyvä 0 0 %
Huono 0 0 %

Perustelut:

  • Se on hyödyllinen
  • Se välillä lagaa
  • Classroom on kätevä
  • Helppo käyttää ja selkeät ohjeet
  • Se toimii hyvin ja on helppo käyttää.
  • Classroom on hyvä sillä ei tarvi ostaa aina uusia koulukirjoja
  • Se on selkeä!
  • Sieltä saa tehtviä.
  • En tiedä
  • Minusta se on kätevä kun koko luokan oppilaat voivat olla samassa niin sanotussa ”netissä” ja opettaja pystyy laittamaan sinne asioita mitä oppilaat pystyy avaamaan helposti
  • Siellä kaikki sujuu ihan hyvin
  • Tehtäviä on helppo tehdä Class Roomista käsin.
  • Toimii ihan hyvin jos osaa käyttää.
  • Se on helppo käyttää
  • Oppilaille annetaan tehtävät jotka voi tehdä omaan tahtiin class roomista ja se on paljon parempaa opetusta.
  • En keksi mitään

8. Miten opetusvideoiden avulla oppiminen sopii sinulle?

Miten opetusvideoiden avulla oppiminen sopii sinulle

 

Ei sovi. 1 6 %
Sopii melko hyvin. 1 6 %
Sopii hyvin. 5 31 %
Sopii oikein hyvin. 9 56 %

Perustelut:

  • Ei jää huomaamatta mitä ope sanoo.
  • Koska voi katsoa saman videon uudelleen ja uudelleen
  • Kukaan ei hölötä opetuksen aikana.
  • Videon avulla pystyy toista sitä videota uudelleen jos ei oppinut ekalla kerralla
  • Ei tarvi eriksee joka ryhmälle esittää samaa juttu kun pistää sen videolle
  • En ole konservatiivinen, video-oppiminen on todella hyvää
  • Se on melkein sama kuin ope puhuisi
  • Se on helppoa oppia kun katsoo videota
  • Kun kuuntelee kuulokkeilla niin muiden hälinä ei kuulu.
  • Sen voi katsoa aina uudelleen
  • Hyvin,koska olen nopea niin pääsen eteen päin.
  • Ei sovi koska opettaja opettaa paremmin ilman videota
  • Jos ei tajuu ekal niin voi kattoo videon uudestaa ja sit oppii
  • Ääni kuuluu tosi hiljaa
  • Opetusvideot olivat niinkuin oma opettaja mutta kaikki eivät tehneet samaan aikaan.
  • Sillon oppii paremmin

Minkä arvosanan antaisit omaan tahtiin etenemisen idealle?

arvosana

4 0 0 %
5 0 0 %
6 1 6 %
7 0 0 %
8 5 31 %
9 8 50 %
10 2 13 %